Nyhedsbrev nr. 4, september 2019

DER ER STADIG MEGET AT KÆMPE FOR SIDST HAR PALUDAN IGEN GJORT SIG BEMÆRKET- DENNE GANG VED RETTEN I SØNDERBORG

Det er skamfuldt at en dansk dommer knækker for pression fra Rasmus Paludan, som ved retten 20. august brokker sig over en “muslimsk” udseende vagt og vil have vagten væk! Desværre bøjer retten sig. Figenbladet er, at dommeren mener der alligevel ikke er behov for en vagt i selve retslokalet.

AKTIVITETER

17. juni Åbent debatmøde om biodiversitet - arrangeret af Odder Radikale

Vi tog temperaturen på miljøet og naturens tilstand i Odder. For hvordan går det egentlig med biodiversiteten og hvad kan vi gøre ved det? Er drikkevandet rent endnu - og hvor langt ud i fremtiden kan vi drikke rent vand fra hanen?  Formanden Kasper Tomshøj gav nogle velvalgte ord om det smukke Centralhotel i Odder og introducerede de kompetente debatdeltagere. Kresten Bjerre styrede med fast hånd slagets gang.

22. juni  Ekstraordinært Hovedbestyrelsesmøde i Radikale Venstre i Nyborg

Morten Østergaard og Sofie Carsten Nielsen fortalte om forhandlingerne. Var det spændende?! Oh jo!  jysk underdrivelse

Dagens tv avis 18.30 fra møde i Radikales Hovedbestyrelse - jeg kommer med lidt bemærkninger før mødet samt efter. Jeg siger bl.a. til Tv Avisen, at vi vil kæmpe til sidste blodsdråbe.

3. august Odder Kræmmermarked

Her er vi klar til Odder Kræmmermarked og Tak for de mange som altid er vejret fantastisk! gode snakke - afstemning om vigtigste emner gik til klima stærkt fulgt af dyrevelfærd og et velfungerende skattevæsen

18. august Demokratiets Folkemøde med debatter på Himmelbjerget

Se hjemmesiden demokratietsfolkemøde.dk

Demokratiets Folkemøde er her godt igang! Hvorfor er der brug for medierne! Rigtig spændende debatpanel med Hans Krabbe, MJA og John Hansen, Politiken gravergruppe samt Ulrik Haagerup Constructive Institute om at den frie presse er forudsætning for demokrati!!! Derefter Marianne Jelved!!! Super debat om hvordan demokratiet virker i forholdet Folketinget, Regionerne og kommunerne. Marianne har et budskab: budgetloven spænder ben for kommunerne - så den skal laves om - domstolsreformen og politireformen centraliserede livet væk ude i landet! Enig, enig!!!

Publicerede debatindlæg siden sidst

• Endelig Dyre Taskforce Publiceret Randers Amtsavis og Østbirk Avis den 18. juli 2019, Aarhus Stiftstidende den 20. juli 2019, Horsens Folkeblad den 21. juli 2019, MJA den 22. juli 2019, Ugebladet Skanderborg den 27. juli 2019

Se mere på https://susankronborg.radikale.dk/ Debatindlæg ligger under Nyheder sammen med Nyhedsbrev nr. 1, 2 og 3, november 2018, februar 2019 og juni 2019. Øvrig omtale

• TV Avisen 18.30 lørdag den 22. juni 2019 - interview Dagens Tv Avis 18.30 - Jeg kan som Hovedbestyrelsesmedlem bekræfte overfor DR, at vi støtter fuldt og helt op om Morten Østergaard og Sofie Carsten Nielsen. Efter Hovedbestyrelsesmøde får jeg lejlighed til at drøfte situationen med DR igen og fortæller, at Radikale kæmper til sidste blodsdråbe.