Skatteekspert afløser Morten Østergård i Folketinget

Horsens Folkeblad 10. november

Skatteekspert afløser Morten Østergård i Folketinget

Det bliver Susan Kronborg fra Skanderborg, som den 10. november 2020 indtager pladsen i Folketinget efter Morten Østergård, som har søgt orlov fra Folketinget.

Susan Kronborg er med baggrund i de personlige stemmer i Østjylland, 1. suppleant for Radikale Venstre Østjyllands Storkreds. Det betyder en plads i Folketinget fra den 10. november 2020

Skatteekspert

Susan Kronborg bemærker, at ”Med den baggrund jeg har, vil det selvfølgelig først og fremmest være skattepolitik og effektivisering af vores skattevæsen, hvor jeg kan bidrage allermest. Men der er mange andre områder, som også har min særlige bevågenhed.” Susan Kronborg kommer fra en stilling som jurist i Skatteministeriet og i Skattestyrelsen.

Susan Kronborg bor med sin mand Henrik Staunskjær i Skanderborg, og tilbringer fritiden i familiens sommerhus på Helgenæs, Djursland.

Susan Kronborg var i øvrigt den folketingskandidat i Østjylland som flest var enige med ved TV2’s kandidattest.